אחת הדרכים הבעייתיות ביותר להתמודדות עם קשיים בחשבון היא להתייחס לטכניקה בלבד. ללא הבנה, ללא אינטואיציה, ללא בסיס.
מלמדים את הילדים “לזהות” את סוג התרגיל, ולהפעיל טכניקה ללא כל הבנה. לחזור על הפעולות כמו תוכי. זה הרי ההיפך ממה שצריך לעשות!
קשיים בחשבון נובעים מהיעדר בסיס של הבנה, לפני כל סיבה אחרת. הפתרון הוא כמובן לחזק את הבסיס הזה, ולא להתעלם ממנו.
זה בדיוק מה שעושה אפליקציית 12TRIX, ולכן היא מצליחה במקום שבו מורים פרטיים, “טריקים” וקיצורי דרך נכשלים. להחזיר ילדים המתקשים בחשבון אל מסלול הלמידה, ההבנה וההצלחה.
כולנו יודעים לדקלם שבחשבון לא חשובה רק התוצאה, חשובה גם הדרך. אנחנו ב 12TRIX לקחנו את האבחנה הזו צעד קדימה ופיתחנו לילדיכם אפשרות ללימוד חשבון בדרך שונה, יעילה ומהנה. והתוצאות? תוך שלושה חודשים* הילדים שלכם יתחילו “לדבר מתמטיקה”.
*בממוצע כאשר עובדים בקצב המומלץ בתוכנה
לא מספיק למצוא לילדים דרכים נוספות לתרגול חשבון. פעמים רבות זו בכלל לא הבעיה. ילדים המתקשים בחשבון חווים קושי כבר בשלב הלימוד. תרגול מכאני “עם הראש בקיר” על חומר שההיגיון בו לא ברור לילדים, הוא בדיוק מה שגורם לאנטגוניזם ורתיעה מלימודי חשבון.
ב 12TRIX דאגנו שלילדים יהיה עוד אפיק ללימוד החומר, נוסף על זה של בית הספר. לימוד החומר נעשה בשיטה הקונסטרוקטיביסטית ומשפר לילדים גם את ההבנה המתמטית וגם את יכולת הלמידה עצמה.
ילדים אוהבים להצליח, ולא תמיד אוהבים להתאמץ. לרובם זה לא משנה אם הם פתרו את התרגיל הזה כבר 17 פעמים בעבר או אם מדובר בחומר של שנה שעברה, העיקר שיצליחו. זה מצריך מההורים ללוות אותם בכל צעד בלימוד ובתרגול, לעקוב ולכוון אותם בעצמם.
או שעובדים עם 12TRIX! התוכנה ידידותית לשימוש וניתנת להפעלה בקלות על ידי ילדים בבית הספר היסודי ואפילו בגן. התוכנה מכוונת את הילד לתרגול הנכון, עוקבת אחרי ההתקדמות ומאפשרת להמשיך בדיוק מהנקודה בה הוא עצר. וההורים? יכולים לשבת בצד ולהתגאות בילדים.
אמנם לא מדובר במשחק במלוא מובן המילה. זו תוכנה לימודית-חינוכית ומטרתה היא לימוד, תרגול ובניית בסיס איתן במקצוע המתמטיקה קודם כל, לפני הבילוי וההנאה.
מצד שני, כשהילדים נשארים בהפסקות בכיתה, או מוותרים על תוכנית טלוויזיה רק כדי ללמוד ולתרגל עוד קצת ב 12TRIX ברור שתהליך הלמידה הוא מהנה ומעשיר. אלו לא רק המשחקים הלימודיים בתוך התוכנה, אלא גם תחושת ההצלחה, ההתקדמות והעצמאות שהלמידה והתרגול עם 12TRIX מעניקים לילדים.
“אני שומעת את ליאל מדברת המון על העבודה עם האתר של עמי המורה לחשבון. אני רואה כמה חשוב לה השיעורים ואיך היא נהנית בכל שיעור חשבון. השיא היה שהיא סיפרה לי שהיא מרגישה כבר בשלה מאוד ללמוד שברים. מתלמידה שלא עניין אותה לפתור תרגיל נראה שהשיטה שינתה בה את הרצון ללמידה. כל הכבוד על פועלכם. אני שמחה על התמיכה בליאל בתחום החשבון (היא רוצה ללמד שיעורים פרטיים בחשבון לתלמידים בכיתות נמוכות ממנה). תודה רבה מעומק הלב”
אל תאמינו לכל מי שיגיד לכם אחרת. במהלך השנים ליווינו מאות ואלפי תלמידים, שהתחילו את תהליך הלמידה במצב של ייאוש, עם ציונים נמוכים וחוסר הבנה בסיסית של החומר. ולאחר הכוונה נכונה, עבודה על הבסיס ובניית הידע באופן נכון, הציונים החלו לעלות אפילו עד ל-100 הנכסף.
גם אם הילד שלכם מתקשה בחשבון, מקבל ציונים נמוכים, חסר מוטיבציה להמשיך ללמוד (כי מי אוהב להיכשל?) ומכריז על עצמו כ”גרוע במתמטיקה”, תוך חודשים ספורים אפשר להפוך את המצב, וגם לייצר לו בסיס חזק של הבנה, יכולות למידה משופרות ואינטואיציה מתמטית שתלווה אותו במשך כל תקופת בית הספר, גם בתיכון. וכמובן – להתחיל לקבל ציונים גבוהים.
כי כל אחד יכול לקבל 100 בחשבון!
עמי אריכא הוא יזם ומהנדס תוכנה בהכשרתו, עם תואר במדעי המחשב, ובתיאטרון קהילתי והכשרה מטעם המכון לחינוך דמוקרטי. כבר למעלה מ 30 שנה שעמי מלמד מתמטיקה, מאז היותו תלמיד תיכון. הוא לימד כמורה פרטי, כמורה בבית הספר הדמוקרטי, בהשתלמויות להכשרת מורים ועוד.
במסגרת אלפי שעות ניסיון בלימוד מתמטיקה, הוא נחשף לילדים רבים שחוו תסכול גדול מההתמודדות עם מקצוע המתמטיקה, חוו פגיעה בביטחון העצמי, הקטינו והנמיכו את עצמם ואת האמונה שלהם להצליח וכבר היו מוכנים לוותר.
ב”אורח פלא” (לא באמת פלא…) לאחר הכוונה נכונה ולמידה בשיטות המתאימות לילדים ברמות השונות, ההבנה החלה לחלחל, הציונים החלו לעלות, הביטחון העצמי חזר והילדים החלו לדבר שפה חדשה – מתמטית. משיחות עם קולגות וממחקרים שעשה לאור מה שראה בעבודתו הגיע עמי למסקנה הנחרצת – כל אחד יכול לקבל 100 בחשבון, אם רק יקבל את ההכוונה הנכונה.
כך נולדה 12TRIX, עם הלומדות המהפכניות, התוכנה פורצת הדרך, התמיכה בהורים, השיטה המוכחת והאמונה החזקה שכל אחד יכול להצליח במתמטיקה!
לאחר עשרות שנות ניסיון בהוראת חשבון גם במסגרת ההוראה הפרטית וגם בבתי ספר אנחנו יודעים לספר שכישלון בחשבון יוצר פעמים רבות מצוקה לא רק אצל הילד אלא גם אצל ההורים. מצד אחד, מאד רוצים לעזור, רוצים בטובת הילד, לתת לו את ההזדמנות ואת כל הכלים להצליח.
ומצד שני, רוב ההורים אינם אנשי חינוך או הוראה, ואינם מצוידים בכלים הפדגוגיים והחינוכיים כדי לעזור לילדים. לשם כך, במקביל לשימוש בתוכנה ההורים מוזמנים להצטרף לקבוצות העזרה שלנו. לא רק לתמיכה טכנית בתפעול התוכנה. נספק לכם גם מענה מקצועי לכל שאלה שיש לכם בכל תחום הקשור ללימודי החשבון, הדרכה והכוונה כיצד לעזור לילדים, שיתוף בדרך ובניסיון שלנו ועוד.
סביבה תומכת היא מרכיב משמעותי בהצלחת הילדים, ואנחנו רוצים לתת לכם את כל הכלים לייצר סביבה תומכת לילדים, החל מהתקנת התוכנה ועד השיח המתמטי בבית והיחס לציונים.
למרות המאמצים הממסדיים ורפורמות “מהפכניות” חדשות לבקרים, רמת תלמידי ישראל בחשבון הולכת ויורדת ובתי הספר מתקשים לעצור את המפולת.
שוק המורים הפרטיים פורח ותלמידים רבים לא חולמים אפילו לגשת לבגרות 5 יחידות במתמטיקה.
ומתי הפער נפתח? מוקדם מאד, כבר בכיתות הצעירות, בתחילת בית הספר היסודי, כיתות ב’ ו-ג’.
אל תחכו שיהיה מאוחר מידי, ככל שגוררים את הפער יותר זמן, כך קשה יותר לסגור אותו. עזרו לילדיכם בדרך מהנה, יעילה ומוכחת – עם 12TRIX!
התוכנה 12TRIX מבוססת על שיטת הלמידה הקונסטרוקטיביסטית. אנחנו יודעים, זה שובר את השיניים, אבל ליישם את השיטה, זה הרבה יותר קל ופשוט מאשר… להגיד את השם שלה.
מה זה אומר בעצם, למידה קונסטרוקטיביסטית? בקצרה (כי אפשר לכתוב מאמרים שלמים רק על זה) – זו גישה חינוכית המתמקדת בתהליכי רכישת הידע. הלמידה נעשית מתוך עשייה, בצורה של בנייה הדרגתית של ידע, כאשר האחריות על רכישת הידע היא אצל הלומד ולא אצל המורה, וכל שלב בלמידה מתבסס על הידע ממכלול השלבים שנלמדו לפניו.
הלימוד בשיטה הקונסטרוקטיביסטית מאפשר גם את יצירת הבסיס האיתן וגם את פיתוח האינטואיציה המתמטית מתוך חקר ולמידה חווייתית.
למי מכם אמרו כילד שצריך לדעת מתמטיקה כדי שתוכלו לחשב את העודף? זו כמובן לא הסיבה לרכישת בסיס נכון וידע מתמטי. למה בכל זאת חשוב לדעת מתמטיקה?
שמתם לב שלא הזכרנו בכלל עודף? 🙂